MERK-EXPERIENCE: het is FESTIVALTIJD bij Blowups

Woensdag 05 april 2017

Het aantal festivals in Nederland blijft maar groeien. Met de zomer voor de deur weten organisatoren van festivals en marketeers Blowups weer massaal te vinden. Terwijl de groei van het aantal festivals volgens de Vereniging van Evenementenmakers en Vereniging Nederlandse Poppodia en –Festivals in Amsterdam stagneert, groeit het aantal festivals in andere steden en worden festivals steeds groter. In Nederland werden in 2016 ongeveer 840 festivals georganiseerd. Door een recordaantal van 23,3 miljoen bezoekers werd bijna 675 miljoen euro besteed.

 

Beleving en interactie

Organisatoren van festivals realiseren zich al jaren dat ze in moeten zetten op beleving en interactie. Het bezoeken van een festival moet een ervaring zijn die dankzij nieuwe technologische ontwikkelingen interactief wordt en zich ook niet meer beperkt tot de dag van het festival alleen. Ook marketeers gaan meer budget reserveren voor experience-marketing als onderdeel van hun totale marketing strategie. Ze willen de emoties van hun doelgroep prikkelen. Het is bekend dat juist dit soort primaire ervaringen veel impact hebben op mensen. Ze blijven in herinnering en zijn van wezenlijke waarde voor mensen. De impact van activiteiten rondom festivals is groter dan ooit dankzij alle sociale en interactieve mogelijkheden. Prachtige kansen voor branding en merkbeleving voor marketeers bij festivalorganisaties, fabrikanten en dienstverleners.  

 

Blowups werkt mee aan MERK-EXPERIENCE

Merk-experience gaat veel verder dan de zichtbaarheid van je merk op bijvoorbeeld vlaggen of borden. Het zijn juist de opmerkelijke en onderscheidende dingen die echt een merk-experience geven die in herinnering blijft, het merk vele jaren laten beklijven bij de bezoekers. Opvallende blowups, verrassende eyecatchers, bijzondere productpromoties, vreemd meubilair, te gekke decors, … bij Blowups in Heijen kijken we nergens meer van op! Voor onze 26 vakmensen geldt stuk voor stuk: hoe gekker hoe liever. We denken daar zelfs graag over mee en geven advies over slimme constructieve, technische en digitale oplossingen, veilig materiaal, duurzaamheid en de eisen aan het product in verband met transport en plaatsing.

Praten over uw opties voor MERK-EXPERIENCE?

Het is bijna festivaltijd dus bel snel 0485-515 944 voor informatie of een afspraak!  

INSPIRATIES

Promotionele reclameobjecten voor Cornetto

Red Bull autodakreclame

Solid blowup van een frisdrankflesje

Gele bankjes voor ADE. Bankjes in de vorm van het logo.

Amsterdam Dance Event bankjes. Festivalmarketing in Amsterdam.

Productie van de Nijntjes. Polyester 3D object voor de Tour de France in Utrecht.

Kunstwerk voor Amsterdam Light Festival. Grote polyester beelden in opdracht van Erik Sok.

Festival experience van Amsterdam Light Festival. Grote polyester beelden van kunstenaar Erik Sok.

Een giga koffiebeker als promotie van een foodstand op een festival.

Merkbeleving van Coca Cola voor promotie op festivals.

Absolut Vodka stoepreclame

Caffé Latte rijdende reclameobjecten

Solid blowups voor rijdende fietsreclame

Autodakreclame voor Skoda. Grote Nijntjes vooraan in de reclamekaravaan.

Terug naar nieuwsoverzicht

Merk experience op festivals, beleving en interactie met onderscheidende objecten, decors, productpromoties.