Buiten ga je outside the box

Woensdag 04 april 2018

Buitenobjecten vallen veel beter op dan objecten die binnen worden gepresenteerd. Op de eerste plaats omdat ze meestal grote proporties hebben. Een productpromotie buiten kan door zijn grote omvang al een enorme eyecatcher zijn. Maar bedrijven, gemeenten, musea, attractieparken, winkelcentra en evenementenorganisaties gaan steeds verder. Alle mogelijkheden worden benut om er buiten iets bijzonders van te maken. Met behulp van creatieve ontwerpers en kunstenaars wordt er voor beleving buiten 'outside the box' gedacht.

Marketeers en reclamemakers geven aan dat merkbeleving buiten de traditionele wegen om, voor aanzienlijk meer aandacht en bekendheid zorgt dan via traditionele wegen te realiseren is. Op een of andere manier lukt dat buiten veel beter dan binnen. Daarom zoeken ze de doelgroep buiten op met onderscheidende (mobiele) reclameobjecten, met bijzonder meubilair, aparte speelobjecten, grote kunstwerken of met uitingen van het product of de merknaam gekoppeld aan specifieke functies die op de betreffende locatie van toegevoegde waarde zijn.

Juist voor het bedenken van dergelijke bijzondere objecten is het slim als marketeers, ontwerpers en kunstenaars samenwerken. “Dat zien we hier steeds vaker. Bij veel projecten is een ontwerper of kunstenaar nauw betrokken. Deze ontwikkeling kunnen we bij Blowups alleen maar stimuleren. Het betekent voor ons dat we nog mooiere dingen mogen maken en dat we praten met ontwerpers en kunstenaars die verstand hebben van het vakmanschap dat bij de productie komt kijken. Zeker als het gaat om objecten die jaren gebruikt gaan worden en waar duurzaamheid en perfectie in de afwerking essentieel zijn, is het fijn te werken met mensen die ons vakmanschap kennen en kunnen beoordelen,” aldus Jop Meuleman, bedrijfsleider bij Blowups.

Roel Rasker, algemeen directeur bij Blowups: “Deze trend zorgt bij Blowups voor een stijgende vraag naar duurzame objecten. We houden er van om bijzondere objecten bedacht door ontwerpers en kunstenaars duurzaam en kwalitatief hoogstaand te produceren. De meeste objecten die we maken worden vele jaren gebruikt, dan moet het de uitstraling van het eerste uur behouden en constructief sterk zijn. Prachtig om buiten objecten te zien die we al tientallen jaren geleden hebben gemaakt.”

Water speelobject in Amsterdam.   

INSPIRATIE

                       

                 

      

            

                

   

Wilt u een kijkje nemen in onze werkplaats? Praten met onze vakmensen over de mogelijkheden om een bijzonder object te realiseren? U bent van harte welkom. Maak wel even een afspraak -> contact.

Terug naar nieuwsoverzicht

Productpromotie Emmi Caffè Latte Food Truck Company gerealiseerd door Blowups